klapac (05.03.2011)
Majkl K: 10/10. Spolu s Fargom a The Big Lebowski TOP3 Coenovci ever.
klapac (27.02.2011)
Michel: Marek: "...protože ten film je dost realistický"..buď si to napísal ty, alebo niekto pod tvojim nickom.hotovo.
klapac (27.02.2011)
dez./: michel, s marekom sa o slovicka neoplati hadat. co potom uz o cele vety. :) proste mu povedz, ze realisticky nie je ani styl a mas pokoj. :) vizualny styl sa zas az o tolko nelisi od inych coenovskych filmov s r. deakinsom za kamerou. marek to vsak chce mat podvratne minimalne v ramci zanru, no nedoprajeme mu to?
klapac (27.02.2011)
Michel: Marek: proste si to zle napísal, v jednej časti vety hovoríš o štýle, v druhej o celom filme. Stačilo by to prepísať, to je celé...
klapac (27.02.2011)
MAREK: Michel: Buď záměrně překrucuješ, nebo nejsi sekundárně gramotná, každopádně řeč byla o stylu, nikoliv celém filmu.Celá věta zněla: "Opravdová kuráž právě NENÍ KLASICKÁ CO DO STYLU, PROTOŽE TEN FILM JE DOST REALISTICKÝ (řada scén na sebe upozorňuje tím, jak jsou nasvíceny apod.), a vůči žánru je podvratná přítomností tím, co je pro rukopis Coenů charakteristické. S tím "klasický" bych se měl vážně docela na pozoru." (Zvýrazněno mnou.)Ano, hotovo, protože s někým, kdo je demagog a vytrhává z kontextu se diskutovat nedá.
klapac (26.02.2011)
Roman: Vlado: ok. skúsim si tie dve veci pozrieť, akonáhle bude príležitosť. Ale fakt mám obavu, hlavne z toho "No country..."
klapac (26.02.2011)
Roman: Marek, možno keď to bude v telke tak mi to tak docvakne, ale nepripadá mi to viac emocionálne silné ako predtým.
klapac (26.02.2011)
MAREK: Roman: Netuším, na co nás tvůrci připravovali, ale ve filmu kromě reflexe jedné podoby filmového žánru a jeho vývoje jde také o další nesmlouvavý coenovský pohled na řád věcí. Bez té návaznosti Opravdové kuráže na jiné texty to jde prožít dost těžko, protože do jisté míry jde o biblické podobenství, když se tam pracuje s biblickou symbolikou (jablko, had...) - závěr se tak dá číst jako potrestání ústřední hrdinky za rozhodování, které ji nepřísluší. (Vím, že na internetu se někde povaluje video, kde se jeden z myslím pastorů rozpovídává o tom, jak Opravdová kuráž zapadá do kontextu vroby Coenů právě z hlediska "přítomnosti Boha".) Tím to nabude na emocionální rovině, ne? DEZ./ Netvrdil jsem, že je to "nové" nebo "převratné", ale že to odporuje (spolu s dalšími prvky) tomu, co je chápáno pod "klasickým westernem". Každopádně za doporučení dík.
klapac (25.02.2011)
MAREK: MICHEL: Svým prvním odstavcem neneguješ to, co jsem psal níže. Uvědomuješ si to, viď? Ne, páté přes deváté pleteš Ty, když mě napadáš z něčeho, co jsem nepsal. Kde jsem tvrdil, že Opravdová kuráž je realistický film? Psal jsem, že dílčí stylistické prvky - např. svícení - je realistické, což jde proti tomu, jak vypadaly ony klasické westerny. Svícení, které je realistické, na sebe může upozorňovat, když se jde proti žánru (Opravdová kuráž); stejně tak na sebe může svícení upozorňovat, když jde v duchu žánru (Biutiful - soc. drama s řadou realistických atributů, ale přitom se zdůrazňuje zakoupená svítilna, a to ve dvou scénách). To, co píšu, znesmyslňuješ tím, že ze "stylu, kdy jsou některé jeho prvky realistické", uděláš "realistický film" ad. Použitými termíny se nesnažím nikoho ohromit, když jde o zákaldní věci, plus v době internetu se tím dá ohromit jen málokdo. Máš pravdu, v diskuzi s Tebou nemá smysl pokračovat, protože mě překrucování a napadání nebaví, netěší mě ani reagovat v podobném duchu. Jen jedna věc: kde že jsem co použil nesprávně, když už obviňuješ? Jinak mě nepřekvapuje, že si Michel notuje s "Boh je svetlo a kamera je duch svaty", jelikož jsou oba demagové (je jedno, nakolik velcí). Na Romana zareaguji v průběhu dneška, nechci reakci na normálně vedenou diskuzi spojit s reakcí na Michel, kterou jsem napsal v duchu jejích postů.
klapac (25.02.2011)
vlado: 2 Michel: ako som povedal, nie som coenovec :) takze (zatial) no Dude
klapac (25.02.2011)
Michel: and what about The Dude?
klapac (25.02.2011)
vlado: roman: No country si pozri, alebo prečítaj. stojí to za to. a skús esšte o brother wher are you. to je veľmi svieže a príjemné. neprofilujem sa za coenovca absolútne, ale túto "blbostku" od nich milujem.
klapac (25.02.2011)
dez./: marek - roger deakins, kameraman true grit, ma vlastnu stranku a na nej obsiahle forum, z ktoreho sa mozes polahky dozvediet aka narocna je praca na tom ´realistickom´ svieteni. a ze to pan deakins robi podobne uz dlhe desatrocia, takze to nie je nijak nove ani prevratne. :)
klapac (24.02.2011)
Martin: Roman: No Country for Old Men a Fargo ti odporucit urcite mozem lebo si myslim ze su to najlepsie filmy od Coens Brothers. Aj ked je celkom mozne ze ti tie filmy nesadnu, rozhodne stoja za jedno pozretie.
klapac (24.02.2011)
Roman: V prvom rade, som rád, že si z času na čas môžem s Marekom pokecať. A nie som rád keď sa do toho pletú ľudia ktorí sa nepodpíšu svojím štandardným nickom, prípadne nejakým spôsobom sa neidentifikujú ako noví, či dlhodobí návštevníci tejto stránky.Čo sa týka fajnového záveru, ťažko niečo radiť tvorcom. Offtopic príkla, "The Departed" - ten film ma totálne znechutil.. hlavný hrdina úplne potupne zomrel.. šok... , a antihrdina v závere od Markyho Marka tiež dostal co si zaslúžil.. nestačilo to však na to aby mi to vylepšilo náladu. Film je hnusný, autora nenávidím, v živote to už nechcem vidieť.. ale zapamätám si ten film do konca života. True Grit mal dobre našlápnuté.. pekne sa to rozvíjalo.. nevadila mi ani v recenzii spomínaná nedostatočná démonickosť hlavného záporáka (dúfam že som parafrázoval tú myšlienku presne).. HERE BE SPOLERS>>> a potom prišiel záver a záver ubehol tak rýchlo, že som nepochopil na čo nás tvorcovia celý ten čas vlastne pripravovali. Ako keby celý ten záver kde starý dedo chytá druhý či tretí dych aby hrdinku zachránil.. cvak. strih.. záverečná sceńa.. dobrú noc. niečo sa dozvieme o Jeffovi.. o Bradovi nič.. babena má následky na celý život.. ale funguje v pohode.. hm... nič mi to celé nehovorí. Skús mi pomôcť v tom nájsť niečo viac, ale poprosím bez intertextuality.P.S. "Od" Coenovcov som videl iba Big Lebowski (...) The Ladykilers (mhm...) a Burn After Reading, to celkom ušlo. .. mimochodom ten zoznam ti možno napovie, že asi jednoducho nie som ich cieľovka. Musím úprimne a bez mučenia priznať že asi naozaj nie som. Na No Country for Old Men si napríklad absolútne netrúfam...
klapac (24.02.2011)
Michel: bacha na ten popcorn, v Lotyšsku za to strieľajú... (klucove slova pre googlu: man shot latvian cinema)
klapac (24.02.2011)
Boh je svetlo a kamera je duch svaty: Empatie neschopny Marek poucuje ostatnych o empatii. Paradox Mareka casty. Pre potreby a vyznam recenzie dostacujuce prirovnanie ´klasicky´ Marekovi nepostacuje, pretoze on ma ine potreby a iny vyznam. Dobre, ze nie je statom povereny jazykovedec, nechcem vediet, ako by spisovny jazyk v jeho rukach vyzeral. Katarzia podla neho v drame nie je potrebna, Aristoteles zil davno, veci sa odvtedy zmenili. Ak nie je katarzia je to ako keby vtipu chybala pointa a prijemca vtipu sa nezasmial. Ide asi o podvratne ponatie rozpravania vtipu bez pointy. Realisticka reflexia zanru humoru. Nik sa nesmeje, ale to je chyba divaka, nie tvorcu. Nepochopili podvratnost novej metody a nemaju dostatok empatie. Ignatius Reilly o tom svoje vie, akurat jemu sa smeje furt kazdy. Jedine realisticke na videni, je oko. Kamera, film, platno, obrazovka – vsetky materialy vnimaju svetlo inac. Este tak slovo naturalne - alebo skor, ako to zvyknu vyrobcovia potravin nazyvat, prirodne identicke - by pripadalo do uvahy, ale realisticke? Realisticke, svietenie ktore na seba upozornuje? To akoze postavy niekde stikaju vypinacom? U Barryho Lyndona si urcite kazdy empaticky divak uvedomuje prirodzene svetlo a empaticky citi, ze je to tocene objektivom s clonou 0,7 a nalepkou ´Only for NASA and Kubrick´ a pouzitym filmom Kodak 5254 pri vyvolavani exponovanym o 1 clonove cislo viac. My empaticki divaci take veci bezne vo filme vidime a vsetci, ktori to nevedia su hanbou divackej obce. V kine si mozu taki divaci akurat tak kupit popcorn a obratit sa celom spat a ist domov.
klapac (24.02.2011)
Michel: Marek: emocionálne "očistenie, oslobodenie" (teda katarzia) by malo spočívať v precítení hrdinových pocitov, teda odvíja sa predovšetkým od vyjavovaného deja. Aspoň tak bol ten koncept aplikovaný na tragédiu. Čiže žiadna reflexia žánru, ani nič podobné - veľmi jednoducho - to, čo hrdina rieši, by malo viesť k "pohnutiu" na strane diváka. A k svieteniu: zrazu hovoríš o niečom celkom inom, uvedomuješ si to? Predtým si usudzoval, že film je realistický, pretože scény na seba upozorňujú, ako sú nasvietené, teraz hovoríš o "realistickom svietení" (realistický film a realistické svietenie - jasne ide o dve celkom rôzne veci, aj keď vlastne vieme, o čom je reč?). A zrazu splietaš piate cez deviate - vlastne ani nevieš, ako sú nasvietené (musel by si si to pozrieť viackrát), len vieš (?), že to je spravené inak, než pri klasických westernoch. Inak nemá zmysel pokračovať v diskusii, pretože sa len zaplietaš vo vlastnej spleti nahodených (nie celkom jednoznačne popísaných a pomenovaných) dojmov, nesprávne aplikovaných prevzatých terminov (ktoré majú zrejme ohúriť "laikov" a dokázať tvoje vzdelanie a "profesionalitu") a kto vie čoho všetkého ešte, namiesto toho, aby si si priznal prípadnú chybu a snažil sa jasnejšíe formulovať vlastné názory. Ako už toľkokrát predtým.
klapac (24.02.2011)
MAREK: NEPRAVOM ODVAZNY: 1.) Odvahou by bylo uvést své skutečné jméno, onanyme. 2.) Nezamlouvá se mi, že lidi k filmovému dílu přistupují neempaticky ("nic jsem necítil, je to chyba filmu"). Nejde o to, že já o Opravdové kuráže něco cítil. 3.) Pokud něco někomu beru, tak leda Vladovi to, že Opravdová kuráž je "klasický western", což díky řadě podvratných prvků, odlišném stylu i tomu, skrze čí osobu je pohled filtrován, není. To je ale věc diskuze.
klapac (24.02.2011)
MAREK: Vlado: Vím, že jsi tím myslel western. Poukazoval jsem na to, že na základě takto vágního určení (dialogové, minimum akce, postavy určující (ne)atraktivitu filmu) se dá za klasické označit i to, co klasické opravdu není, a to nehledě na žánr (jelikož Tvé určení nemá se zadefinováním westernu nic společného, mohlo by se týkat třeba romantických komedií, že). Opravdová kuráž klasický western není, spíš zpětnou reflexí jedné podoby žánru, s řadou podvratných prvků co do práce s ikonografií (viz jen to, jak se zachází s postavou Cogburna) a stylistických nepatřičností (realismus v podobě svícení, zvuků ad.). MICHEL: Kde je rozpor v mém tvrzení, že pokud divák nedosáhne katarze, tak to nemusí být nutně chyba na straně díla? Kde je rozpor v mém tvrzení, že se v závěru dosáhne katarze prostřednictvím uvědomění si toho, co je v celém filmu reflektováno, tj. odchod jedné podoby (amerického) westernu? Nechci spoilovat, ale ono rámování včetně deziluzivního konce (který je v přímém rozporu s původní verzi z roku 1969) může mít na diváka tento dopad, a to dle způsobu vnímání. To, že svícení je realistické (neověřoval jsem si, jak je to s dosvěcováním, musel bych ten film vidět víckrát), je v příkrém rozporu s tím, jak vypadaly právě ony klasické westerny. Ono "uvědomování si" je dáno právě tím, že je rozdíl mezi podobou klasických westernů a Opravdovou kuráží. U Barryho Lyndona si používání přirozeného světla neuvědomuješ? Pokud si ho u Barryho Lyndona uvědomuješ, tak to mění něco na tom, že je to realistický stylistický prvek?
|