klapac (15.05.2009)
Divak: Mne sa film Pokoj v dusi velmi pacil....a cudujem sa ze tu bol ohodnotený iba na 5 hviezdiciek....
klapac (23.03.2009)
zuzana: Vôbec sa neprikláňam k názorom, ktoré považujú film za slabý a nevhodný pre náročnejšieho diváka. Osobne chodievam iba na filmy klubových kín a seriály som od môjho teenagerského veku vôbec nevidela. Pokoj v duši veľmi dobre vykresľuje slovenskú realitu, za čo by som chcela tvorcov filmu pochváliť. Neorientuje sa na tzv. snobský život, ktorý som mala možnosť vidieť vo väčšine slovenských a českých filmov posledných rokov. Azda ľuďom žijúcich v realite menšiny sa preto film nedokáže priblížiť.
klapac (11.03.2009)
renata zimova: Škoda tohto filmu, mal všetky predpoklady sprostredkovať vôňu dediny (bývala som v takej ) ako aj ukázať naše ľudské vlastnosti, ktoré vôbec nie su spojené s mestom či vidiekom ale jednoducho s človekom...S nami!Môj dojem je rozporuplný ,lebo viem čo chcel producent a company ukázať: silu priateľstva, súdržnosti a nádherne Slovensko...silný príbeh však potrebuje reálne dialogy a nie konverzáciu na úrovni jazykovedného ústavu...viď Medená veža tam som nemala pocit trápnosti...Ale aj tak je to krásny film , všetci si tam môžeme niečo nájsť.Detstvo na dedine by som nikdy nemenila
klapac (26.02.2009)
peter33: Dlhopročné úsilie slovenských televízií prinieslo svoje ovocie - vkus divákov (bohužial aj mnohých tvorcov a recenzentov) už klesol dostatočne hlboko. Toporné inscenovanie školometských dialógov vyrazilo z ordinácií a panelákov, a okorenené trápnymi vulgárnosťami a gýčovou pesničkou zavítalo na filmové plátno. Len krátko k recenzii - ťažko hovoriť o dobrých profesionáloch, keď za 50 mil natočia nevydarenú moralistickú agitku, ktorá sa dá veľmi pohodlne vyrobiť za tretinové náklady.
klapac (20.02.2009)
JANO: Tento film je slabota, stokrat okukana umela vata k lubivej pesnicke. Najviac vsak zabrala reklamna kampan. To je valec, ktory zadlavi vsetko. Curneho aktivita, a iste nie je jediny zaplateny, patri tiez do nej. Take masirovanie si u nas moze dovolit malokto. Dalsie nove slovenske filmy nemaju sancu podobne nalakat divakov. Aj kvoli krize. Len preto by mali byt horsie?
klapac (20.02.2009)
Peter: Juraj: samozrejme, to som sa snazil napisat - pre bezneho divaka odchovaneho Panelakom a Hollywoodom (myslim teraz pasovou vyrobou, nie kvalitnym americkym filmom, ktory samozrejme existuje, len sa u nas vyskytuje velmi malo) je Pokoj v dusi ako zjavenie. Bolo by fajn, ak by pre divaka znamenalo odrazovy mostik niekam dalej, len sa bojim, ze dalej, by to uz nezvladal. A nejde o "filmove umenie" podla mojich kriterii :) Tie kriteria maju tisicky ludi, co maju moznost a hlavne chcu, pozerat kvalitne filmy, poznaju dejiny, chodia na festivaly... Ja nie som unikat, neviem preco mam pri tejto debate stale tento pocit. Pocet divakov je skvely... tak si to predstavujem. Slovenske filmy, co urobia 80-100 tisic divakov. 15 kopii, je sice 15 kopii (Harry Potter pojde v takom nasadeni :) ), ale aj tak som naozaj rad, ze sa u nas chodi na domacu tvorbu. Potrebovali sme to... Ja osobne nerad hviezdickujem... svoj nazor som publikoval v .tyzdni.
klapac (20.02.2009)
JURAJ ČURNÝ: PETER: ešte otázočka: aké je Vaše súkromno-šéfredaktorské hodnotenie Pokoja v duši vyjadrené v hviezdičkách?
klapac (20.02.2009)
JURAJ ČURNÝ: PETER: suhlasim s Vami, ze Pokoj v dusi nie je primarne urceny pre kinofilov ale ma ambiciu oslovit co najsirsie publikum. To, ze ho nemalo ludi vnima ako "narocny" je logicke, pretoze siroke publikum obycajne chodi do kina podstatne menejkrat ako napriklad Vy. Ja sa tesim z toho, ze treti vikend mal lepsiu navstevnost ako druhy, co je (a nepochybujem ze to viete) v nasich podmienkach unikatna vynimka. A navyse priemerna navstevnost mimo Bratislavy ma stupajucu tendenciu. Neskromne si trufnem povedat, ze prave tento film moze byt hlavne pre "vidieckeho" divaka motivom hladat vo filmovej ponuke aj "filmove umenie" podla Vasich kriterii. Za pozvanie dakujem, na "varene dejiny" sa tesim a nenecham si ich ujst.
klapac (20.02.2009)
Peter: Juraj: myslim, ze sa vyjadrujem tymto istym sposobom pri vsetkych tituloch. Ale to podla mna teraz nie je dolezite. Pokoj v dusi, je skvelym prikladom filmu, pri ktorom si bezny divak mysli, ze ide o narocne dielo. (nie je to totiz akcny vymet, aky pozna z Hollywdoodu ani primitivna komedia...). Toto je nieco, s cim nesuhlasim, kedze oblast umeleckej kinematografie je samozrejme uplne ina liga. Pokoj v dusi si svoju ulohu plni, ale nehovorme tu o filmovom "umeni". Ak ste pozerali Pod lampou o slovenskom filme pred 2 tyzdnami, padli tam na Pokoj v dusi a Tango s komarmi ovela tvrdsie slova, ako tie moje... Myslim, ze k tomu nemam co dodat. Som rad, ze som vcera dvakrat videl najlepsi slovensky film uvareny za ostatnych 10 rokov a tymto Vas pozyvam do kina :)
klapac (19.02.2009)
JURAJ ČURNÝ: PETER: voci Vasmu kritickemu nazoru nic nemam, ale fascinuje ma Vasa doslednost s akou "vyvraciate" kladne nazory na Pokoj v dusi (nielen v tejto diskusii), pretoze to som v diskusiach k recenziam na ine slovenske filmy na Kineme nezaznamenal (mozno az na Cinka Pannu)
klapac (19.02.2009)
Peter: Juraj: ale vobec nie, ide o nazor k nazoru... co je na tom zvlastne? Skuste si niekedy zajst na jeden z filmovych festivalov... a porozpravat sa s ludmi, ktori sa filmu venuju profesionalne. Takto mam pocit, akoby som bol jediny, co ma kriticky nazor... je to uplne bizarne... :)
klapac (19.02.2009)
JURAJ ČURNÝ: PETER: Vam ten film ozaj lezi v zaludku...
klapac (19.02.2009)
Peter: ADA_K: to je ten omyl. Prave narocny divak, ho neoceni, pretoze ma moznost vidiet mnozstvo ovela lepsich filmov...
klapac (19.02.2009)
ada_k: tento film je podla mna vynikajuci..je neskutocne ludsky..tichy..myslim, ze len narocny divak ho oceni..
klapac (14.02.2009)
Eva: Hej ty balog!!! Dufam, ze nie si z Balogu, lebo ak ano robis hanbu nie len sebe, ale aj ostatnym, ktori su na tento film hrdi. Teraz neviem koho si chcel svojim trapnym prispevkom zhodit...Č. Balog, pesnicku, ci Forzu??? Kazdopadne sa ti podarilo zhodit v provom rade seba. Tato diskusia je o filme, tak tu nevytahuj lacne hlasky na temu ake prachy su za filmom. Vsetci to vieme a nemame s tym problem. Ty preto kludne spavaj, ved nesli z tvojho vrecka.
klapac (13.02.2009)
xhelt: balog: ..."Keby Pokoj v dusi nemal pesnicku Kirschnerovej, nikto by o nom nevedel. Forza preto nasadila aj extremne drahu reklamnu kampan. Na slovenske pomery je to az hanba a vnucuje sa otazka, ale prachy su za tym?"...nazor na "kvalitu" pesnicky uz som pisal, co sa tyka jej pouzitiu ako proma na film, je to jej prvotny ucel. tzn, ze na tom nieje nic zle. a ze su v tom asi velke prachy na kampan? no a? ked na to maju, len nech promuju. doteraz po ine roky sa o novom slov. filme ani nevedelo, pretoze producentovi nezvysili z vyroby filmu peniaze na kampan. milony dolarov sa davaju na kampane v statoch, a tam sa tomu nik nedivi. ak sa forza rozhodla do filmu a jeho propagacie zainvestovat, je to jej pravo, a hlavne rozumny tah. bez marketingu nemusia vzdy len divaci "suskandou" dat druhym vediet, ze film je dobry, ci zly. takze osocovat propagaciu filmu je scestne.
klapac (12.02.2009)
JURAJ ČURNÝ: BALOG: povedané vetou majora Terazkyho: "čo si predstavujete pod pojmom TOTÁLNE ZMANIPULOVANÝ"?
klapac (12.02.2009)
jan sur: Ty si asi bol pri filmovany, ked mas take informacie a asi ta nasrali. A mohol by si povedat aj nam kde to este smrdi.
klapac (11.02.2009)
balog: Keby Pokoj v dusi nemal pesnicku Kirschnerovej, nikto by o nom nevedel. Forza preto nasadila aj extremne drahu reklamnu kampan. Na slovenske pomery je to az hanba a vnucuje sa otazka, ale prachy su za tym? Smrdi to nielen v Ciernom Balogu. A Balko by sa nemal trapne chvastat, kazdy vie, ze on bol pri filme komparzista. Forza vsetko zacvakala, a bude vsetkych aj dalej uplacat. Divak je totalne zmanipulovany.
klapac (11.02.2009)
Pavel: Tango a Altman? LOL!
|