Malá Věra představuje dlouhometrážní filmový debut scenáristky Mariji Chmelikové a jejího manžela, režiséra Vasilije Pičula, který na sebe soustředil pozornost jak doma, tak v zahraničí. Doma upoutaly diváky nejprve eroticky odvážné scény (do perestrojky tady byl sex na plátně tabu) a následně pravdivá výpověď mladých tvůrců, kteří byli schopni bez falešného zastírání zachytit obraz mentality obyčejných lidí a jejich konzumního životního stylu. Originální titul je možné přeložit také jako „malá víra", což v kontextu děje znamená bytost bez ideálů i idejí, žijící v průmyslovém městě z malých radostí, které poskytuje dobře zařízený byt a plná lednička. Věra se pohybuje v kulturou nedotčeném prostředí, nepřátelském vůči intelektuálům i jakémukoliv myšlenkovému či duchovnímu projevu. Její rodiče nejsou schopni akceptovat ani fakt, že i ona má běžné lidské potřeby, kam patří také touha po milostném uspokojení. Při tak zoufale neinspirativním zázemí musí nezralá dívka nejprve projít martyriem poznání, aby si aspoň na některé otázky dokázala odpovědět sama.