Filmovat je důležitější než žít, domnívá se kinoamatér Max, hrdina snímku Má kamera a já. Kam až může taková životní filozofie zajít, se snaží postihnout ve své nevšední komedii francouzský dokumentarista, scenárista a režisér Christophe Loizillon. – Šestatřicetiletý Max vzpomíná na nejzásadnější události svého života. Je adoptovaný. První kameru mu daroval k šestým narozeninám strýček, který trpěl nezřízenou filmovací vášní. Max od toho okamžiku vše zběsile filmuje a zapomíná žít. Když si založí videofirmu Všichni v obraze a natáčení se stane jeho povoláním, potkává se s lidmi, kteří v mnohém změní jeho život. - Autoři hravého snímku se táží po smyslu natáčení rodinných filmů (oslav, narození apod.) a poukazují na soudobou posedlost zaznamenávat objektivem kamery rychle plynoucí život okolo. Představují hledáček kamery jako náhradní lidské oko. Malý přístroj se však staví mezi člověka a svět a ovlivňuje jeho skutečné vnímání a prožívání. Důsledkem může být zaslepenost zachyceným obrazem; lidé pak žijí jen „zprostředkovaně“. - Film je zajímavý svou formou a zvoleným způsobem snímání. Děj je sestaven z Maxem natočených materiálů různého formátu. Protagonista je stále za kamerou, vidíme ho jen sporadicky. Dominuje tedy subjektivní pohled, doplněný ještě Maxovým komentářem. - Leitmotivem jsou záběry na ořešák, zasazený při chlapcově adopci jeho otcem. Rostoucí strom se tak stává symbolem skutečné lidské paměti.
-zz-, Filmový přehled 2004/3
Režie: Christophe Loizillon
Scénář: Christophe Loizillon, Santiago Amigorena
Kamera: Aurélien Devaux
Hudba: Laurent Martin
Hraje: Zinedine Soualem, Julie Gayet, Julien Collet, Isabelle Grare, Juliette Andréa, Céline Larrigaldie, Gérald Maillet, Carole Thibaut, Cécile Richard, Charles Caro, Francis Leplay, Marc Bodnar, Isabelle Olive, Laura Pérez, Jules Hagége, Chloé Mons