klapac (23.02.2009)
Marek2: MAREKA ano, "citové vydírání je křik, řev a strašné citové výlevy".to mam tomu verit ze si to ty povedal? Sa preber a radsej si niekde najdi co znamena citove vydieranie a nevydavaj tu svoje slova za vseobecnu pravdu ako to rad robis..
klapac (23.02.2009)
Marek2: Marek sa prosim ta zobud, vobec si nereagoval ani na cca polovicu mojich veci, ale vypichujes blbosti ako vzdy ked sa s tebou niekto nezhodne.. prepac, tvoj nazor je asi svaty.. zabudol som, ostatni co si film pozreme tak nemozeme vyjadrit svoj nazor.. lebo ked si ho napisem tak ty mi ho ides vyvratit uplnymi blbostami..
klapac (20.02.2009)
Martin: marek: suhlasim, vystizne si to napisal... a neviem preco niektori ludia hladaju chyby za kazdu cenu na filmoch ktorym sa da len velmi mali co vycitat... a pritom posledne Eastwoodove filmy ( Tajomna rieka, MDB, Vlajky nasich otcov, Listy z iwo jimy, Vymena, Gran Torino) patria medzi to najlepsie co vzniklo v hollywoode za poslednych 5 rokov... ano, nemusia sa jeho filmy pacit kazdemu, to je v pohode ale netreba hladat nejake vymyslene chyby ci vady vo filmoch kde skoro nie su.. to si spominane Eastwoodove filmy nezasluzia.
klapac (20.02.2009)
MAREK: RIKI: Četl a pochopil, jenže to jsou hrozně nesmyslné fráze. Chování postav není logické, ale skrývá se za dobu? Co je tím myšleno? Jak nelogicky se chová postava Angeliny ve Výměně? A fakt, že film je podle skutečné události, z něj dělá citově vyděračskou podívanou? Výměna je především film, který - obdobně jako Mnichov a jemu podobné - rekonstruuje dobu podle filmů, které tehdy vznikaly. Jak může být tedy manipulativní? A to každý film podle skutečné události JE manipulativní?MAREK2: Několik příspěvků nazpět jsem se snažil zjistit, co dle Tebe/Vás je citové vydírání... A ano, "citové vydírání je křik, řev a strašné citové výlevy". Podle Tvojí logiky je citově vyděračský film každý - jak ten, který dává emoce okázale najevo, tak ten, který je podává velice tlumeně. Jakmile film citově pohne, tak vydírá.
klapac (20.02.2009)
marek2: neviem kde si prisiel na to ze citove vydieranie je krik a rev ci strasne citove vylevy..
klapac (20.02.2009)
riki: keby z toho vzniklo to iste tak je to to iste, teraz nechapem o com sa bavime, to si akoze nepochopil ako som to myslel ci ako?? lebo podla mna to je jasne..pre mna je citove vydieranie aj to co predvadza CE tlmene a dole som to aj vysvetlil tak neviem ci si to poriadne necital alebo si to nepochopil..
klapac (20.02.2009)
MAREK: Zase si protiřečíš, a hodně. Na jedné straně tvrdíš, že Eastwoodovy filmy citově vydírají, na druhé, že emoce v nich jsou podávané tlumeně. Teď dodáváš, že všechny Eastwoodovy filmy jsou dramata, která mají podobnou strukturu, ale použiješ paralelu s kostkami, které jsou jinak poskládané... Když to jinak skládá, nemůže mu z toho vzniknout to stejné. :)
klapac (20.02.2009)
marek2: ma tam byt ale nie a
klapac (20.02.2009)
marek2: ale uz nechcem to moc rozoberat, ako vravim mne sa tie filmy pacia a nie su pre mna na 10b ajked verim ze niekoho to moze zobrat uplne..
klapac (20.02.2009)
marek2: pre mna su vsetky tie jeho filmy drama.. ci uz sportove alebo ine to je jedno.. vsetko je drama v podobnou strukturou.. je to ako lego ktore ma rovnaky zaklad, len vzdy z toho vizualne nieco ine posklada..
klapac (19.02.2009)
MAREK: Když filmy Clinta Eastwooda zapadají do oné schémy, jaktože Výměna nominaci nezískala, stejně tak Grand Torino (v kategoriích, kde se to - vyjma hereckých u Výměny - očekávalo)? Jediné, které zapadají do onoho schématu, jsou Vlajky našich otců a Dopisy z Iwo Jimy, jenže to jsou natolik neobvyklé válečné počiny, že je to do jisté míry "omlouvá". Já netvrdím, že mě Eastwoodovy filmy nezasahují. Zasahují, a hodně. Scéna výslechu chlapce byla pro mě téměř nesnesitelná (v dobrém slova smyslu). Ale rozlišuji mezi tím, jestli film vydírá, nebo je naopak velice tlumený a neprvoplánový. Eastwoodovy filmy nejsou právě prvoplánové... kdyby taková Výměna byla, Angelina se v ní tluče do prsou a řve jako v traileru, film nemá několik konců a netrvá tak dlouhou dobu. Eastwood točí neustále něco jiného, ať již je to gerontologické sci-fi, sportovní drama, kriminální melodrama, akční drama-thriller, dobové kostýmní drama, válečný epos... témy ale u něj zůstávají stále stejné, což neznamená, že nedochází k jiným závěrům (u válečného diptychu dva pohledy na jednu událost složí komplexní událost, zatímco u Výměny tomu tak nikdy nebude...).
klapac (19.02.2009)
Roman: marek2: ale ved gran torino je fajn
klapac (19.02.2009)
marek2: Pozri si filmy ktore boli za posledne roky nominovane(staci aj pozret posledne nominacie) na oscarov a filmy C.Eastwooda presne zapadaju do danej schemy..takze teba citovo nezasiahlo ked si videl ako matke dali ineho spratka a pak z nej urobili debila a supli ju do blazninca alebo ked v million dollar baby hlavna hrdinka hrdinsky zomiera a tak dalej.. mne je jasne ze aj potichu sa da hrat divakovi na city a to C.Eastwood robi.. ja som nikdy nepovedal ze sa mi jeho filmy nepacia, su dobre, ale vadi mi na nich stale nieco.. mozno keby skusil raz natocit nieco ine ze by som si odpocinul od tych jeho schem..
klapac (18.02.2009)
MAREK: MAREK2: A co že je to ten ukázkový oscarový film? Já měl za to, že oscarové filmy jsou většinou konzervativní, líbí se většině, nerozpoutávají moc diskuzí, zaobírají se aktuálním společenským problémem, ohlíží se přitom do minulosti a vsází na předvádivé herecké výkony. Ani jedno není typické pro poslední Eastwoodovy počiny...Protiřečíš si. Pokud je film "citově vyděračský", pak právě sází emoce na odiv a ty mají zasáhnout diváka, Eastwoodovy filmy to nedělají. Scény z blázince v tom filmu být musí, protože Narušení - Jolieová v podobných filmech exceluje. Stejně tak v Podivuhodném případu Benjamina buttona musí být scény jako z Thelmy a Louise...
klapac (18.02.2009)
MAREK: I WANT MY SUN BAG!!!!
klapac (18.02.2009)
Marek2: No ja si nie som isty, to ze tam sa objavila ta scenka podla mna nic nehovori o tom ze to tak nie je..A těm, kteří tvrdí, že Eastwood točí pro Oscary, je věnován ve filmu malý vzkaz v závěru, kdy hl. postava "volí" mezi Stalo se jedná noci a Kleopatrou...Podla mna bol hlavne Million dollar baby uplne ukazkovy oskarovy film..a k tym emociam, ako ty pises su skor skryte a tlmene a na Angeline Jolie ich clovek pomaly ani nerozozna.. ale to ma podla mna daleko vacsi efekt na divaka ked potichu dostava vsetky rany pod pas a trpi so svojim osudom akoby kricala kade chodi a plakala, nadavala.. Pokial je to na 95% autenticky film, klobuk dole, ale uprimne neverim ze je aspon na 50% autenticky.. to ze vychadza z nejakych policajnych prepisov neznamena ze dane postavy viedli dialogy ako viedli vo filme lebo prave tie dialogy sa mi zdaju pritiahnute za vlasy.. (najma policajt neustale zhadzujuci a ponizujuci podla mna zamerne aby to dokreslilo ako matka mlcky trpi jeho zhadzovanie a to samozrejme vytvara v cloveku ete vacsiu lutost a sucit). Jak som uz raz napisal tak cele hranie na city najviac pokazuju sceny z blazninca a najviac to ze su tam vlastne vsetky zeny nevinne..
klapac (18.02.2009)
MAREK: Sorry za překlepy, tahle hodina mě zabíjí. :)
klapac (18.02.2009)
MAREK: VLADO: Tajemná řeka je nepochybně manipulativní film, ale záměrně, za citově vyděračský bych ho neoznačoval: vyjma Pennovy postavy se v ní nedávají emoce okázale najevo, celé je to velice decentně poadané.MAREK, RIKI: Clint Eastwood jde po Oscarech a ne po dobrém filmu? A jaktože letos nebyl nominován, když si to imho zasloužil za poslední ročníky nejvíc? A proč stavíš do protikladu "dobrý" a "socarový" film? A silně pochybuji, Marku, že jsi věděl, jak Výměna dopadne, protože neustále mate tělem - mění žánry, má hlavní hrdinku, která si jde za svým, ale nikdo toho zcela nedosáhne a nesloží se komplexní pohled na jednu událost, na rozdíl od válečného diptychu. A je rozdíl mezi tím, jaký má člověk pocit (Eastwoodovy fiylmy jsou nesmírně emociálně působivé), a mezi tím, jak je to podané. Srovnej si upoutávku a výslednou podobu: Jolieová se ztrácí pod svým kostýmem a vidíme její postavu, emoce staví okázale na odiv jen v jedné-dvou scénách ve skoro dvou a půl hodinovém filmu, jinak jde svéřepě za svým.A nevím, jak "nálepka" "podle skutečného přiběhu" vystihuje film, který je citově vyděračský. Je snad Síla srdce citově vyděračský film, protože má jednu silnou scénu zhroucení se? A když je tak vyděračský, proč působí tak dokumentárně? A pokud by měla být Výměna vyděračská, proč má jen dvě scény, kde se staví emoce na odiv a jinak se doba rekonstruuje opět dle podoby filmů z něch let? A těm, kteří tvrdí, že Eastwood točí pro Oscary, je věnován ve filmu malý vzkaz v závěru, kdy hl. postava "volí" mezi Stalo se jedná noci a Kleopatrou...
klapac (17.02.2009)
Marek Vojtko: Nejako sa nam tu mnozia ludia s nickom "Marek" :) Riki: Vymena nie je iba "udajne" podla skutocnej udalosti. Ten film je ba priam az dokumentarnym filmom. JMS (scenarista) ma nieco okolo 95% priamo okopirovanych z policajnych sprav, sudnych svedectiev a vypovedi, novin a knih. Iba co sa stalo v psychickej liecebni si domyslel, lebo o tom neexistovali zaznami. Vsetky dialogy vo filme su autenticke. Ja len neviem, ci to zmensuje alebo zvacsuje jeho zasluhu na posobivosti filmu (Eastwood totiz natocil jeho prvu verziu scenaru).
klapac (17.02.2009)
riki: uz len to ze je to udajne podla skutocneho pribehu je hranie na citlivu strunu..
|