Šestidílný seriál je příběhem nadějného kriminalisty, který věří ve spravedlnost a čest, tudíž nezůstane lhostejný ke korupci svých nadřízených. Za to je ale následně potrestán a z vyšetřovatele se tak stává vyšetřovaný. „Žánr kriminálky je poměrně složitý. Sedmdesát procent jsou procedurální věci, které tvoří gró běžné kriminálky. Herec má neustále pocit, že se jen na něco ptá a někdo mu odpovídá. Že tam nejsou emoce. Tahle kriminálka má ale i psychologickou rovinu. Jak rodinnou, tak tu, která se táhne nad epizodními příběhy. To mě velmi baví,“ říká Jiří Mádl. Jeho herecký kolega a parťák u policie Štěpán Benoni dodává: „Dosud jsem hrál spíš recidivisty, než abych stál na straně dobra jako vyšetřovatel. Ale ani tady není to dobro jednoznačné.“ Dramatická série vychází z atraktivního prostředí policie, s několika liniemi a překvapivými zvraty, které umožňují poznat způsob fungování nejsilnější státní mocenské organizace ve všech jejích složkách, jejich propojení i soupeření. Autoři hledali inspiraci například v románech Arthura Haileyho (Letiště, Hotel, Večerní zprávy) a ve skutečném příběhu severočeského kriminalisty. "Česká televize by se měla vždycky snažit – i v případě žánrových věcí – o určitý přesah. Mělo by tam být vždy něco navíc. V případě seriálu Sever tvoří detektivka pouhou kostru. To hlavní je psychologicky pojatý příběh muže, který se rozhodl být policajtem. A nejen to, rozhodl se být dobrým policajtem. A narazil. Policie je organizace svázaná pevnými pravidly. Funguje organicky propojena s další organizací, kterou je stát. Kromě mnoha pravidel, nutných k jejímu chodu, má i mnoho pravidel nepsaných. V tomto vzájemně propojeném labyrintu musí náš hrdina fungovat a je jím ovlivněn a formován. Atraktivní prostředí policie slouží většinou jen jako pozadí pro vyšetřování zločinu. U nás je hlavním hracím polem. Jde o realistický pohled za kulisy. Tomu odpovídá i přístup k obsazení hlavní role seriálu, způsob snímání a především režijní vedení Roberta Sedláčka,“ říká kreativní producent Jan Lekeš.
Režie: Robert Sedláček
Scénář: Václav Hašek
Produkční společnosti: Česká Televize
Produkce: Jan Lekeš, Petr Bílek
Kamera: Jan Šuster
Hudba: Michal Rataj
Hraje: Jiří Mádl, Eliška Křenková, Robert Řasa, Štěpán Benoni, Aleš Bílík, Martin Havelka, Jan Novotný, Martin Pechlát, Jacob Erftemeijer, Jan Komínek, Pavel Čeněk Vaculík, Tomáš Dastlík, Petra Špalková, Kateřina Pindejová, Lucie Štěpánková, Radim Kalvoda, Gabriela Farr, Justin Svoboda, Marie Vrculová, Petr Franěk, Adriana Binková, Jan Plouhar, Dalimil Klapka, Pavel Lagner, František Skřípek, Jessica Bechyňová, Adam Ernest, Marta Vítů, František Dominik Staněk, Anna Thu Nguyenová, Luboš Veselý, Ernesto Čekan, Robert Mikluš, Roman Luknár, Roman Vejdovec, Jiří Kniha, Eva Tesařová, Jana Radojčičová, Jiří Valeš, Alice Kalová, Andrei Toader, Tomáš Pavelka, Jiří Zapletal, Denisa Barešová, Tomáš Bambušek, Dušan Sitek, Tomáš Turek, Karel Cudlín, Marie Kružíková, Ludmila Šafářová, Simona Prasková, Štěpán Benyovszký, Josef Hervert, Jana Ryvolová, Hana Ulrichová, Jana Staňková, Lenka Andelová, Jarmila Vychodilová, Jitka Žídková, Renáta Kubišová, Hana Hříbalová, Anna Brázdilová, Emil Valchář, Taťjana Medvecká, Jan Hájek, Zdeněk Košata, Arnošt Proschek, Milada Janderová-Kratochvílová, Daniel Řehoř, Klára Klaudyová, Iveta Jiřičková, Nora Rosenbaumová, Pavla Beretová, Martin Myšička, Petra Nesvačilová, Josef Honzík, Simona Miklószyová, Hana Ornestová, Lucie Trmíková, Lenka Novotná, Michal Balík, Radka Brusnická, Jana Blahníková, Ivo Halík, Jiří Škoda, Tomáš Baran, Kateřina Plchová, Radek Valenta, Mário Kubec, Zdeněk Marek, Miroslav Babuský, Pavel Nováček, Jiří Schwarz, Jan Friedman, Duy Quang Nguyen, Natalie Golovchenko, Pavel Reh, Jana Polášková, Le Hoai Trung, Jiří Ployhar ml.