klapac (30.06.2012)
danko palkovič: kiojhujhbtzfgvgtdcgh
klapac (03.02.2012)
Ivana205: sven: napriklad ak by Vam nevadil stiahnuty film tak na uloz.to
klapac (13.07.2011)
VES: Vtipný animovaný film , prijemne prekvapenie , myslím , že som sa pobavila oveľa viac ako môj 10 ročný syn :)
klapac (04.07.2011)
oneee: ako nic v zlom, len chcem tym povedat, ze mam uplne odlisny vkus s recenzistami a to pri kazdom jednom filme
klapac (04.07.2011)
oneee: recenzia nesklamala, bola to nuda... totiz dobra recenzia na kinotipe = zly film a naopak :D
klapac (31.05.2011)
veva: Rango je po dlhej dobe fakt skvely animak, ktory treba vidiet.. snazim sa od filmov nic neocakavat, a preto ma Rango uplne dostal.. nechapala som, ako je mozne, ze sme v tej kinosale 4, pretoze tak kvalitny, vtipny a graficky zvladnuty filmik si zasluzil vacsiu pozornost..
klapac (13.04.2011)
buffo: Hrôza a des... teraz sme sa vratili z kina... keby sme za to nevysolili 8€ tak odídeme uz po 15. minútach!!!!!!!!
klapac (28.03.2011)
Marek: sven: Pokud Ti nedělá problém si zajet do Prahy, tak tam na něj můžeš natrefit. Rango za to stojí. Btw nuda fakt není argument, Glebe. :)
klapac (26.03.2011)
Gleb Cokotuchin: Pôvodnú verziu budeš vidieť asi len na DVD. Napriek učeným "hádkam" a školským dišputám, stojím si za svojim, že Rango je v 1. rade dlhý nudný film! Môže odkazovať na čokoľvek, no chcel by som vedieť, koľko je Vás westernofilov, ktorí si tak "bahnili" po sledovaní, tohto "skvostu".Rango je v najmä vizuálne "vyvedený" film, no, a to zdôrazňujem (!) opäť, dlhý a nudný!!!Neberiem nadšenie "nadšencom", no upozorňujem tých ostatných. Dobre si zvážte, či ste ochotní stráviť 2 hodiny u toho, čo vás na začiatku očarí, no po tretine filmu otrávi a v závere unudí...
klapac (24.03.2011)
sven: neviete niekde o Rangovi v povodnom zneni s titulkami?
klapac (22.03.2011)
MAREK: Milý Johne, ačkoliv jsi napsal Esej o lidském rozumu, nedošlo ti, že jsem narážel na to, že lidské myšlení se vyvíjí a kdyby nyní viděl Tomáš E.T.ho, vnímal by ho jinak; stejně tak kdyby jako malý zhlédnul Ranga, mohl by k němu dnes přistupovat jako u E.T.ho. To zároveň odpovídá i na Tvou druhou kritckou připomínku, osvíčenče.
klapac (21.03.2011)
Locke: Marek - Uvedomujes si, ze Tomas nikdy netvrdil, ze nie je schpny distancie - len nema rad postmodernu stratu vynamu, a ze napriek teoretickym pravdam, mozu tvoje tvrdenia zniet ako ospravedlnovanie bezbreheho eklektizmu estetickou distanciou?
klapac (20.03.2011)
Jan: Predvcerom som pozrel konecne. Tie odkazy na klasicke westerny boli pecka. No je pravda ze to neni celkom animak pre deti ale pre tych co uz maju par tych filmov za sebou.
klapac (19.03.2011)
MAREK: (Jinak Luciino rozhořčení, kdy za svou neschopnost zjistit si informace viní film, pobavilo nemálo.)
klapac (19.03.2011)
MAREK: Tomas: Není se zač omlouvat, jsem rád, že se na Kinemě dá diskutovat i rozumně. Chápu, jak to myslíš, ale na základě Tebou uvedených příkladů mám za to, že měl rozhodující vliv věk. Ono lze totiž filmy vnímat dvojím způsobem, a to buď jako naivní divák (esteticky poddistancovaný - jsi zapojen do vyprávění, identifikuješ se s postavami, radíš jim apod.), nebo jako ten poučený (esteticky předistancovaný - jsi obeznámen s tím, jak bylo co uděláno, a tak máš odstup od díla). Je pochopitelné, že čím jsi starší, tím máš víc nakoukáno, víš, jak fungují určité žánrové a formální vzorce... - tudíž jsi "poučenější". Zrovna tituly, které jsi jmenoval - a může zde klidně spadat i Rango - si lze užít jak jako ten naivní divák, tak ten poučený, protože "nabízí" dvojí kódování. Primárně se lze bavit tím, že Eliot dostává E.T.ho domů/Bastian se dostává domů/Rango se chce vrátit zpátky do akvátia, ale lze si i užít vypořádání se s dysfunkční rodinou prostřednictvím sci-fi tematiky/bibliofilní vyznání o síle fantazie/pohrávání si s 1000 tvářemi hrdiny.
klapac (18.03.2011)
Lucia: Dnes som to videla.. ako vidim z diskusie, vkus je naozaj velmi subjektivna zalezitost, ale teda TEN FILM BOL NAJHORSI ANIMAK AKY SI PAMATAM. Ja som tam bola s 12 rocnym synom takze nic hrozne sa nam zase nestalo, akurat skoda casu a penazi ale povazujem za vrcholne neeticke ze nikto sa neobtažoval upozorniť na absolutnu nevhodnosť tohto filmu pre deti. Toto je film pre dospelých a možno teenagerov, hoci tí si nemôžu pamatať filmy ktoré su tam parodované.. vela rodicov si k tomu nič neprečíta a jednoducho podla plagatu idú na novu milu rozpravku o chameleonovi s 6-7 ročnými deťmi a v pokladni im samozrejme velmi rada listky predaju. každý kto to videl musí vedieť že deti tam vobec nemaju čo robiť.. som zhrozená a znechutená.
klapac (18.03.2011)
Tomáš: Marek: Skôr ako sa zamotáme hneď na začiatku v spleti nepochopenosti, radšej ešte raz uvediem čo mám na mysli (možno som to v predchádzajúcich príspevkoch nenapísal najzrozumitelnejšie). Vezmime to na príklade Rango -> mne sa ten film páčil, ale uznávam, že ľudia, ktorí sa v žánri napr. westernu neorientujú, veľa parafráz/odkazov a pomrknutí im ujde. Inými slovami, tento film ráta s poučeným divákom, nepoučenému neponúka možnosť na to, aby si ho dokonale užil.K tomu ako zástancu opačnej strany dám príklady mojich obľúbených filmov z destva: E.T. a Nekonečný príbeh. Ty ako človek, ktorý asi študuje filmovú vedu, príp. podobné, na audiovizuálne médium orientované štúdium, mi možno povieš, že aj tieto filmy obsahujú v sebe veľké množstvo odkazov / podvratných momentov vo vzťahu k starším / iným dielam kinematografie. A možno máš pravdu. Pre mňa sú ale tieto filmy príkladom onej jednoduchosti, v ktorom spočíva kúzlo. Čiže ponúkajú rovnakú štartovaciu čiaru na dokonalé užitie filmu divákom tak poučeným, ako aj nepoučeným, ktorí si prišli pozrieť "dobrý" film (nech toto označenie znie sebamenšie vágne). Pri týchto filmoch nepotrebuješ poznať desiatky iných filmov, aby si si ich užil, príp. nepotrebuješ poznať Spielborgovo detstvo, aby si dokázal oceniť to kúzlo, ktoré z E.T-ho žiari. Tým zároveň (dúfam) odpovedám aj na tvoju poznámku, citujem: "výrazný styl a jednoduchý příběh, ale fungoval by i po odejmutí významové "vrstvy"".Celý čas mi ide iba o to, aby neprišlo v dnešnom post-post-modernom svete kinematografie k exterminácii jednoduchých príbehov (jedno či ich štýl je výrazný, či nie), ktoré pri ich sledovaní nediskvalifikujú tú časť divákov, ktorá nedisponuje "napozeraným", príp. inou štúdiou o filme.Ak som to aj teraz podal mätúco, tak sa ospravedlňujem za zbytočné zdržovanie.
klapac (17.03.2011)
MAREK: Tomas: To ale zaměňuješ významy, o kterých jsi psal napoprvé, s odkazy, o kterých jsi psal v druhém postu. Já osobně si nevybavuji žádný film, který by měl výrazný styl a jednoduchý příběh, ale fungoval by i po odejmutí významové "vrstvy" (festivalovky, které exploatují aktuální témata). Nevzpomínám si ani na název snímku, který by neodkazoval k něčemu jinému, jedno z jakého umění - a to má kinematografická paměť sahá až po onu kinematografii atrakcí. (Tenhle požadavek nelze "naroubovat" na francouzský impresionismus, německý expresionismus, potažmo kammerspiel - a to jsme ve 20. letech 20. století .) Mohl bys jmenovat nějaký konkrétní film, který by splňoval kritéria, o kterých píšeš?
klapac (17.03.2011)
Michel: Tomas: nakrúcajú sa aj také filmy.
klapac (16.03.2011)
br23: mne sa Rango páčil, suhlasím z recenziou, ba vdaka nej som do toho kina šiel.. díky :D
|