Ani Putička, ani následující Doktor Jack (Dr. Jack) z téhož roku (1922) nejsou „thrill" komediemi, které Harolda Lloyda tak výrazně odlišovaly od ostatních tvůrců tohoto žánru. Z toho důvodu se rozhodl, že příští film musí nést pečeť originality, vyplývající z jeho nebývalé fyzické zdatnosti, a obhájit tak postavení nejodvážnějšího muže mezi filmovými komiky.
V určitém slova smyslu je O patro výš raritou mezi komediemi, neboť je budováno na jediném gagu. Jedná se ale o gag, který má až magickou moc přihlížející přímo hypnotizovat. Lloyd si to ověřil sám na sobě jako svědek skutečného výstupu kaskadéra Billa Strotherse na mrakodrap, který se tím živil a posléze s Lloydem na filmu spolupracoval. O patro výš dokonale ilustruje obvyklý způsob vzniku Lloydových filmů. Základem pro jeho tým scenáristů a často až osmi gagmanů byla jedna základní scéna nebo napínavá sekvence, kolem níž postupně dobudovávali dějovou konstrukci ve volně spontánní improvizaci. Slovy Lloydových vzpomínek: „Měli jsme v záloze pár nápadů a gagů, o nichž jsme věděli, že je použijeme. Nazývali jsme je „ostrůvky". K nim jsme museli vždy dospět. Co se ale nakonec objevilo mezi nimi, bylo věcí postupného vymýšlení, zkoušení a improvizace." Proto také až do příchodu zvuku jeho filmy vznikaly bez scénáře a nebylo nic nezvyklého, když začátek filmování otevíral konec budoucího filmu. „Jakési útržky scénáře, předem popsané představy o scéně jsme měli, ale zůstávali jsme zcela otevřeni momentálním nápadům. Když jsme objevili něco lepšího, než co obsahovaly poznámky, neváhali jsme vše změnit. Filmy jsme postupně budovali, doslova stavěli jako dům," přiznával Lloyd ve své knize Americká komedie: Autobiografie.
Dějová linka O patro výš je jednoduchá. Chlapec z malého města potřebuje přesvědčit svou dívku, že dosáhl kýženého postavení a má právo ji požádat o ruku. Svůj úspěch ovšem musí předstírat. Tento podvod jej nakonec přivede do propastných výšek na stěně mrakodrapu. Zde se také skrývá významový rozdíl oproti jeho předcházejícím komediím tohoto druhu. V nich se Chlapec Harold ocitá v nebezpečí nechráněných výšek jako nevinná oběť nepředvídaně náhodných situací, zde se však stává obětí vlastní přepjaté ambicióznosti. Tím by mohl být oslaben výraz diváckých sympatií, nikoli však vzrušujícího zážitku, protože Lloyd graduje obměny počátečního gagu s analytickou přesností až k samému vrcholu.
Hudební doprovod: Květy
Indie kytarová kapela Květy se na hudební scéně pohybuje už od roku 2000. Za tuto dobu vyšla čtyři alba, Jablko jejího peří (2004), Kocourek a horečka (2006), Střela zastavená v jantaru (2007), Myjau (2009). V současnosti Květy připravují nové album, které by mělo vyjít do konce roku. Už v minulosti si vyzkoušeli hudební doprovod, když složili hudbu pro divadelně komiksový projekt ´Svět podle Fagi´ (Divadlo DNO).
Věroslav Hába, Zdeněk Blaha, Letní filmová škola 2012
Režie: Sam Taylor
Scénář: Tim Whelan, Harold Lloyd
Produkční společnosti: Hal Roach Studios
Produkce: Hal Roach
Hraje: Harold Lloyd, Mildred Davis, Bill Strother, Noah Young, Fred C. Newmeyer, Mickey Daniels, Marie Mosquini, Gus Leonard, Charles Stevenson, Earl Monah, Sam Lufkin, Helen Gilmore