klapac (15.10.2012)
Lucia: Vynikajúci, smutno-vtipný, zaujímavý, nevtieravý, v dnešnej dobe absolútne potrebný a autorom recenzie, žiaľ, z nepochopiteľných dôvodov nedocenený film!
klapac (20.01.2010)
gerco: Autor, Autor, zas si raz vyznamenal. Aj ked je tato diskusia stara cca 4roky, ja som ten film videl az dnes vdaka STV a musim povedat, ze som velky pozitkar filmov a hlvne tych, ktore nie su presne nakuskovane podla tvojich predstav... VOBEC nezalezi, ze ten film obsahuje klise alebo ukradnute sceny, vsetko je len o tom, ako s tym autor nalozi a podla mna nalozil s tym vinikajuco! Slecna Johanna Wokalek to zahrala nenormalne dobre! Zozral som jej to aj s topanky, aj ked ziadne nenosila :) A Til nebol o nic horsi, aj ked... urcite by to vedel zahrat lepsie, ale nebolo treba, pretoze to bol jednoduchy film, s jednoduchym dejom, s tvojimi klise... No nehovori sa, ze v jednoduchosti je krasa ??? Mna ten film dojal a nadchol (podobne ako klopanie...) a preto davam min. 8/10
klapac (08.10.2006)
JA A LEN JA: Tak tento film si zasluzil o veeeela lepsie hodnotenie...Paldo plne suhlasim, minimalne mal dostat nadpriemernu znamku.Z toho, co som sa tu v diskusii docital to vyzera tak, akoby dost vela z vas chodilo do kina sa pozriet na to "co to Schweiger splodil vo svojej hlave a co to bude zablbost". Pred tym, ako som si tento film pozrel, som ani netusil, ze niekto taky existuje a hned ma zaujal svojim ci uz hereckym alebo reziserskym vykonom. Asi ma kazdy na to vlastny nazor, ale ... u mna to ma naozaj minimalne osem. A nemusi sa so mnou nikto o tom viac bavit.
klapac (07.08.2006)
paulinka: PALDO uplne s Tebov suhlasim. 2hviezdy si rozhodne nezasluzil., mne sa tento film velmi pacil,podla mna bol ovela prirodzenejsi ako kopec americkych filmov.!!
klapac (06.08.2006)
paldo: sklamali ma tie dve hviezdicky. do filmov sa nevyznam ale myslim ze mal byt jednoznacne lepsie ohodnoteny.
klapac (20.07.2006)
Elfurioso: nemyslim si ze som voci nemeckemu kinu zaujaty, ale tento krat som sa naozaj neubranil. mne sa pacil napriklad Der Schuh des Manitu- lebo som tam odsledoval kopec prvkov prenesenych reziserom z jeho niekolkorocnej skusenosti komika a kabaretistu. ale taktiez poznam niekolko Schweiger-filmov, viem co od neho (Schweigera) mozem ocakavat ako od herca. bol som zvedavy co ukaze ako reziser a, sklamal na plnej ciare.
klapac (17.07.2006)
truhliq: Mozno dejova linia je slabsia, ale davat filmu 2 hviezdy je velmi zaujaty postoj voci nemeckemu filmu. Myslim ze na leto prijemna komedia. Davno som sa tak nezasmial. NaIMDB to ma vyse 7.
klapac (16.07.2006)
kikuka: LACHIM: ..len, recenzia hovori o "obrazoch" z roznych filmov a kopirovani obrazov, nie o kopirovani filmu ako celku - a to je jeden z principov parodie, vyuzivanie "videnych" obrazov..ci?....rada by som konecne pocula Tomasovu odpoved, co tou vetou chcel povedat - peto mi dal text na opravu a ja som mu jednoducho nerozumela, nevedela som, co chcel povedat, a teda sa mi dost zle pracovalo..
klapac (16.07.2006)
Lachim: A na záver: Osobne si myslím, že na obyčajnom kopírovaní, ktoré by k originálu nepridalo nový kontext, komentár, paródiu, nevytvorilo s nim dialóg, prípadne ho necitovalo (doplň ľubovoľný iný "variačný" postup) nemôže byť postavený dobrý film..aspoň taký nepoznám
klapac (16.07.2006)
Lachim: Kikuka: pýtal som sa preto, že som tušil, že to dospeje sem..anyway, navrhujem zmeniť termín kopírovanie, pretože ten mi vadí od začiatku, len som chcel vedieť, či to myslíš v zmysle rôznych citácii, odvolávok, intertextových dialógov, retakov a variácií, alebo v doslovnom zmysle kopírovania..v tom prípade by sme mohli hovoriť hádam o Gus Van Santovom Psychu, ktoré je síce takmer presnou kópiou originálu (rozzáberovanie, strih, pohyby kamery..), avšak aj tam sú rôzne odchýlky (už len voľba farebného amteriálu, herecké preobsadenie a pod.)..iný príklad "kopírovania" ma nenapadá..ide mi o to, že z tebou menovaných filmárov a filmov (teda aspoň tých čo poznám) nekopíruje podľa môjho názoru nikto..tarantino cituje, paroduje, robí odkazy, ale nekopíruje..už len tým, že jeho filmy majú vlastné svety (diegézu), nie sú kópiami (ani založené na kópiach), ale nasýtené vyššie menovanými prvkami..toť môj názor..
klapac (16.07.2006)
kikuka: LACHIM: slo mi najma o to, ze Tomasko to picol ako vseobecne platne tvrdenie v zmysle: Kopirovanim videneho nemoze vzniknut dobry film. a s tym nemozem suhlasit..chcela som od neho pocut vysvetlenie..o tvorivosti nepadlo ani slovo..foudfootage som dala ako extrem - priama praca s existujucim cudzim materialom..
klapac (16.07.2006)
kikuka: LACHIM: na kopirovni videneho: pre mna vsetko, co tarantino reziroval; slepici ulet; heat vision&jack; singin´in the rain; mozno zbehnut aj ku "kopirovaniu" obrazov - výtvarných diel, aj z nich je "vyskladaných" pár skvelých filmov..jop, a aj park pajcuje truffauta..a soderbergh tak trochu b. wildera, aj ked prave nerobi remake jeho filmov.. ..a o ozonovi sme sa uz strucne bavili..
klapac (16.07.2006)
kurator: to ELFURIOSOaha uz chapem, takze ked ja tomuto filmu davam 8 hviezdiciek som debil..okej..staci mi...magore
klapac (16.07.2006)
Lachim: Kikuka: ja zase nijako nechcem zastupovat Tomasa, nech si odpovie sam, len som chcel reagovat na ten foundfootage (v prvom prispevku neuvadzas, ze ide o "strasny ulet")..a skus mi pomenovat jeden vyborny film, ktory je postaveny na kopirovani..
klapac (16.07.2006)
kikuka: LACHIM: dakujem Tomasovmu hovorcovi, pytala som sa ale Tomasa..lebo veta v recenzii (najma v povodnom tvare) mi nedavala zmysel..a otazka bola sirsia..foundfootage som dala ako strasny ulet..ale na "kopirovani" je vystavanych koec vybornych filmov..a o autorskom geste alebo nieco takom Tomas nepisal..veta, ako ju citas v recenzii, je po malej korekcii-aby bola vztiahnuta len na sposob schweigerovej rezie..
klapac (16.07.2006)
Lachim: Kikuka: na otázku ohľadom neporozumenia vety nemôžem odpovedať, ale k topicu o radení kópií..hmmmm..foundfootage nie je kópia..autor foundfootagevého filmu nepracuje s kópiou, ale originálom, ktorý spracúva inak, než jeho autor..Tomáš radenie kópií zrejme myslel tak, že Schweiger nepoužíva pôvodný materiál v novom kontexte (ako founfootagový autor), ale že zliepa dohromady už použité (hoci nie pôvodné) motívy, témy, dramatgurgiu a pod. a v takejto polohe sa naozaj ťažko vytvára či hľadá autorské gesto..
klapac (16.07.2006)
kikuka: ELFURIOSO:..ty odpovedas len ked mozes byt drsny?.. ..aj ja som sa nieco pytala a bolo to dolezitejsie ako to, ze ci sa niekomu film lubil na dve alebo na osem hviezdiciek..dochadzaju mi slova..idem umyvat dlazky..
klapac (15.07.2006)
MAREK: Jako kdyby na tom blbém hvězdičkování záleželo.
|