klapac (24.11.2009)
Matt: GLEB COKOTUCHIN: No ja tiez vyrazne pochybujem ze Burtonove zapojenie sa do filmu bolo vacsie, pretoze s jeho filmami to nema az na temnejsi namet nic spolocne a som si isty ze keby sa toho ujal on osobne, dopadlo by to ovela lepsie. A ze 9tku Polus premieta v sekcii art je ich v tomto pripade viacmenej irevelantne. Tvoj nazor ti samozrejme neberiem, a je fajn ze ti 9tka sadla, mna po velkych ocakavaniach dokazala vylozene otravit. Co sa tyka vrcholov animovanej tvorby v poslednej dobe, za vyrazne vydarenejsi by som oznacil Cloudy with a chance of meatballs primarne urceny detom, ktory aj napriek slabsiemu vizualu dokaze kvalitnym sposobom sklbit istu hravu napaditost a myslienkovu rovinu zsahujucu az niekde do kritiky konzumnej spolocnosti. Ale samozrejme ide len o moj nazor.
klapac (24.11.2009)
Gleb Cokotuchin: MATT: Ja som si nevymyslel, že 9 je artový film. Aupark ho premieta v sekcii ART a Polus ho nepriemeta vôbec. Ak by bol v kategórii Doba ľadová 3, tak bude premietaný v niekoľkých sálach naraz a niekoľko týždňov, v oboch mulťákoch. Nenapísal som, že T.B. písal scenár. Keďže som jeho meno zazrel v titulkoch len úchytkom, na webe som našiel, že bol producentom tohto filmu, a ak sa nemýlim, producent má dosť veľký vplyv na rozhodovanie, ako film bude vyzerať.RIKI:Zapojenie T.B. do 9 som uviedol hore. No vzhľadom na to, že máme demokraciu, tak si dovolím tvrdiť, že 9 bol filmový počin, ktorý si dovolím označiť za vrchol animotvorby, a vonkoncom netrvám na tom, že by mal byť vrcholom pre všetkých.
klapac (24.11.2009)
riki: GLEB: Sorry, ale ako velky fanusik T.Burtona a aj jeho filmov som na extremnych pochybach ake bolo jeho zapojenie do projektu. Toto nemalo s jeho animakmi nic spolocne, okrem snad temnej temy. Ked si zoberem ako v Mrtvej neveste mala kazda postavicka svoje osobitosti a charakter, tak tu som bol nesmierne sklamany lebo postavy nemaju ziadnu hlbku a je to sama akcia. Nechapem ako toto tu niekto moze nazvat vrcholom tohto roka ked to neni ani vrcholom svojho zanru.
klapac (24.11.2009)
Matt: OBSAHUJE PRIPADNE SPOILERYGLEB COKOTUCHIN: Bohuzial, asi nedospejeme ku vzajomnej zhode Neviem ako si dospel k nazoru ze 9tka je artovym filmom ked obsahuje v podstate takmer vylucne znaky radoveho blockbusteru a hlbokovu rovinu sfukne behom par minut. Charaktery mozu na teba posobit vynimocne (animaciou) ale v skutocnosti su mimoriadne ploche, vyjadruju sa v holych vetach, nevies o nich nic a este ti ma aj zalezat na tom ak niektory z nich nahodou umrie (pricom v skutocnosti neumrie nik kedze dusa je vecna)je fajn ze si fanda Tima Burtona ale on scenar k tomuto filmu nepisal, ide o projekt Shanea Ackera ktory mierne (a nie velmi stastne) rozviedol svoj kratkometrazny a najdejny pokus.
klapac (23.11.2009)
Gleb Cokotuchin: Matt. Nesúhlasím s tebou. 9 je mimoriadny film. A aj keď som si pred jeho vzhliadnutím neprečítal túto recenziu, a rozhodol som sa preň, viac menej náhodne, už počas prvých 15-20 minút som myslel, že ten film mi je povedomý. No a keď nabehli záverečné titulky, všetko bolo jasné! Tim Burton. A jeho "zapojenie sa" do projektu. A už to naskakovalo, Predvianočná nočná mora a Mŕtva nevesta. 2 filmové animované skvosty, a teraz pribudol k nim 3. V tomto filme nie je podstatný (natoľko) dej, ale všetko to ostatné. A to bolo skvelé! Film je premietaný, ako ART, takže je dosť málo relevantné, že je to rodinný film, aj keď nepochybujem, že sa môžu nájsť vnímavé detváky, ktoré takýto, ale aj predošlé 2 zmieňované filmy strávia, no podľa môjho , skromného názoru je produkcia T.B. určená "artovému" divákovi, ktorý hľadá to "ostatné". Forma číselníkov a ich charaktery, sú výnimočné.Takýto film jednoznačne patrí k vrcholom produkcie uvedenej v roku 2009. Dúfajme, že na ďalľí animák od Tima Burtona nebudeme musieť čakať opäť niekoľko rokov. Bola by to veľká škoda, najmä, ak ich je tak žalostne málo. Hodnotenie 9/10*
klapac (23.11.2009)
Matt: MIKOSLAF: Poviem to po teda inak, bola to nuda. Cely film je len bezmyslienkovita jazda akcnymi sekvenciami ktora smeruje k absolutne neuspokojujucej pointe. Ale mas pravdu, klasicky animak to nebol, co vsak v tomto pripade urcite nie je plus, pretoze myslienkou a temou nejde o film pre klasickeho tj detskeho divaka ale dospeleho tiez velmi neuspokoji, pretoze na to nie je ani zdaleka tak temny a inteligentny ako sa v traileroch tvaril. Riki to svojim postrehom vystihol idealne.
klapac (23.11.2009)
riki: MIKOSLAF: sorry, ale pointa nebola nic moc a hlbka ziadna ani originalita.. tuctova pointa ako v inych animakoch, ale bez humoru.. pribeh nedosahuje intelekt dospeleho cloveka. Ako hovorim aj ja, zachranuje to pekna animacia, spad..
klapac (23.11.2009)
mikoslaf: Co nevies nevies? Ze by si tomu dal aj o hviezdicku menej? :) Toto nebol klasicky animak, na spocitanie takychto animakov by stacila jedna ruka. Je zbytocne ho obhajovat, kazdy ma iny vkus, inu naladu pri pozerani...malo to atmosferu, miliardu napadov, cely film sa tam nieco dialo a pointa bola (aspon mne) uplne jasna. To len pre ludi co chcu viac uhlov pohladu
klapac (23.11.2009)
Matt: 5/10 a mal som co roit aby som nesiel nizsie. Animaky mam rad ale 9tka je pre mna asi najvacsim zanrovym sklamanim tohoto roka. V rovine pribehu ide o mimoriadny hlupy kusok s nelogicky vystavanym svetom, neuspokojucou pointou a to vsetko v smrtelne vaznom podani. Nebyt skveleho vizualu a akcie..neviem neviem
klapac (23.11.2009)
riki: No neviem, ja som z filmu rozpolteny.. Na jednej strane dobra atmosfera, pekna postapokalypticka krajina, ale na druhej strane tam chyba nieco naviac, poriadnejsia myslienka, hlbka.. Mi to pride pribehovo ako napr. Mravenec Z, len v postapokalyptickom kvazi sci-fi sate. Pre najmensich to asi moc nie je, ale rozhodne to pribehovo nedosahuje dospeleho cloveka, takze vobec nesuhlasim s tvrdenim, ze to je animovany film dospenych. Na to nema hlbku, domyselnost, pointu. Ale pozriet sa urcite oplati, to odporucam..
klapac (22.11.2009)
mikoslaf: 9ty komentar: Pre mna je 9tka mimoriadne dobry film, kludne by som mu dal aj tych 9 bodov. Podla mna nie je cieleny detom, ale dobrodruznejsie deti 10+ ho zvladnu. Putavy bol od zaciatku do konca, velmi pekna atmosfera, uzasny art, krasne postavicky. Proste konecne dielko srsiace originalitou a hlavne myslienkou. Podla mna by deti mali zvladat podobne ladene pribehy. Ked si spievaju: slimacik macik vystrc rozky...podpalim ti dom a ty zhoris v nom
klapac (22.11.2009)
Petike: Trefná recenzia. Ten film stojí a padá na forme. Príbeh akoby bol len dodatočne nalepený...Ale nemôžem si nedovoliť menšiu kritiku autora : Zverejní recenziu na rešpektovanom slovenskom webe a má v nej viacero preklepov a štylisticky krkolomných viet. Mimochodom, je to "fiktívny", nie "fikčný" svet...
klapac (21.11.2009)
Nacka: Veľké sklamanie. Strašne predvídateľný dej. Samé klišé. Ale deti sa pri ňom možno naučia počítať do 9.
klapac (21.11.2009)
Roman Jurčák: TOMAS: Animované filmy ani nikdy neboli automaticky určené pre deti.
klapac (21.11.2009)
Roman Jurčák: Keď film nie je vhodný pre úplne najmenšie deti (predškolský vek, ale kľudne aj staršie) neznamená to, že nemôže byť označený ako rodinný. Dnešné deti zvyknuté na Harryho Pottera hravo zvládnu aj Číslo 9. Napríklad aktuálna Vianočná koleda je ešte temnejší film ako 9 a nepochybne ho možno označiť ako rodinný.
klapac (21.11.2009)
tomas: Animovany film v sucastnosti automaticky nezmana ze je urceny pre deti.A potvrdzuje to film 9 ktory svojim obsahom a formou detom urceny rozhodne nie je! Sam povazujem film za velmi vydareny a svojou atmosferou ma rozhodne dostal. 8/10
klapac (21.11.2009)
Duzzan: Dost som sklamany, ani pre deti ani pre starsich, priemerna animacia aj pribeh, myslim ze to kludne vynechajte-5/10
klapac (21.11.2009)
PCHE: 8/10. Nie som si celkom istou tým, že je to rodinný film. V kine som videl, že rodičia s menšími deťmi odchádzali, pretože sa deti pri niektorých scénach báli. Okrem toho to má temnú atmosféru s minimom humoru, takže okrem toho že to je animované, tak neviem čím by to deti pod 10 rokov oslovilo.
klapac (21.11.2009)
vlado: zvedavý som...
|