Na tehdejší žádost Filmového studia napsalo několik českých spisovatelů náměty k filmům. Tento film zpracoval jeden z nich a autorkou byla Anna Ziegloserová, ale budiž řečeno, že tento námět mohl být klidně vzat z kteréhokoliv ženského časopisu. Otec a syn zchudnou, hlavně nákladnýmmi zálibami otce - továrníka, ale podnikavý syn se stane ředitelem lázeňského pensionu, který patří ještě zachovalé vdově a její dceři. Přetvoří jej na luxusní podnik a získá ruku mladší spolumajitelky, zatímco druhý šťastný pár vytvoří otec a druhá spolumajitelka.
Příběh, příliš uměle konstruovaný a neživotný, má několik zábavných, místy i vtipných scén, zásluhou především Růženy Šlemrové a Bety Kysilkové jako dobrácké usměvavé tety. V úloze dcery Hana Vítová s průměrným svým výkonem, v mužských úlohách Jiří Steimar jako továrník a slabší František Krištof-Veselý jako továrníkův syn. Zajímavější byly episodní scény s pikolíkem Vladimírem Salačem a Marií Norrovou jako roztouženou pokojskou. Ovšem pomyslnou třešničkou na dortu je vystupování dívčího orchestru pod vedením Karen Ostré.
Režie: Karel Špelina
Scénář: Karel Baroch
Kamera: Václav Hanuš
Hudba: Sláva Mach
Hraje: Růžena Šlemrová, Hana Vítová, Jiří Steimar, František Krištof-Veselý, Vladimír Pospíšil-Born, Marie Norrová, Richard A. Strejka, Betty Kysilková, Vladimír Salač, Alois Dvorský, Ladislav Janeček, Karel Máj, Anna Ziegloserová, Jaroslav Hladík, Bohumil Langer, F. X. Mlejnek