Cerná karta (2005)
Druhořadý spisovatel Marton tráví své ještě nepříliš pokročilé stáří v luxusním domově důchodců. Kromě vnuka, který žije kdesi v Austrálii, nemá na světě nikoho. Žena ho dávno opustila, ale zapomenout na ni nemůže. Zdá se mu, že prázdný a stereotypní život mezi stejně opuštěnými lidmi neunese. Svému deníku svěřuje, že spáchá v nejbližších dnech sebevraždu. Jenže přijíždějí noví hosté - krásná paní Rouvrová s invalidním manželem. Mezi Martonem a paní Rouvrovou rychle přeskočí jiskra, sebevražda je zapomenuta. Ale v domově začínají záhadná úmrtí, posléze se nedá pochybovat, jsou to vraždy. Marton musí nakonec podezírat svou pozdní lásku, paní Rouvrovou ... a sám se ocitne na vrahově seznamu. Klasický televizní příběh: komorní děj, nepříliš postav, jednota místa. Milieu rodinného domova a jeho figurek, romantická láska s tajemnou dámou, očekávání další vraždy mezi známými postavami, sám hrdina je v nebezpečí. Vrah je dopaden, ale lehce vztyčený prst nad nedostatkem důvěry v lásce dodává příběhu a hrdinovi o něco hlubší rozměr. Jana Dudková patří k dobrým a spolehlivým autorům ČT. Má za sebou scénáře mnoha vynikajících inscenací a podle jejího scénáře vznikly i distribuční filmy: v režii Z. Dostála Golet v údolí a v režii K. Kachyni Hanele, který byl po deseti letech úplné absence českých filmů přijat k promítání na Berlínském mezinárodním filmovém festivalu (sekce Panoráma). Příklady inscenací: Povídky malostranské (šest povídek), McBain: Panenka, W. Irish: Síť na bludičku.
Eliška Balzerová, rodená Eliška Havránková je česká herečka. Stvárnila množstvo rolí, hrala napríklad vo filmových komédiách S tebou mě baví svět a Vrchní, prchni!. Najväčšiu popularitu jej však priniesla postava Alžbety Čeňkovej v seriáli Nemocnice na kraji města a Nemocnice na kraji města po dvaceti letech.
Český herec. Bratranec slovenského filmového režiséra Martina Hollého a manžel českej herečky Libuše Šafránkovej. Študoval herectvo na Divadelnej fakulte VŠMU v Bratislave a absolvoval na pražskej DAMU [1962]. V rokoch 1965-92 a 1994-95 člen Činoherného klubu v Prahe a v rokoch 1992-94 člen pražského Národného divadla. V roku 1961 debutoval epizódnou úlohou v detektívnom filme Kde alibi nestačí [r. Vladimír Čech]. Nasledovali väčšie filmové úlohy vo filmoch Neschovávejte se, když prší [r. Z. Brynych, 1962], Transport z ráje [r. Z. Brynych, 1962], Křik [r. J. Jireš, 1963], Velká cesta [r. J. Ozerov, 1963]. Vo filmovej, televíznej i divadelnej podobe si zahral postavu snobského Mulligana v Krejčíkovej adaptácii Pension pro svobodné pány [1967]. Úspech u divákov získal postavou záletného primára Blažeja v televíznom seriáli Jaroslava Dietla Nemocnice na okraji města, postavou falošného hlavného Dalibora Vránu vo filme Ladislava Smoljaka Vrchní, prchni [1980] a postavou prísneho profesora Jandu v komédii "Marečku, podejte mi pero!" [r. O. Lipský, 1976]. Účinkoval v slovenských filmoch 322 [r. D. Hanák, 1969], Tetované časom [r. Z. Záhon, 1975], Demokrati [r. J. Zachar, 1980] a Konečná stanica [r. J. Chlumsky, 2005]. Za postavu otca vo filme Jana Hřebejka Šakalí léta [1993] získal cenu Český lev za najlepší mužský herecký výkon. (autor: R. Šmatláková, 2009)
Další herci:
Antonie Talacková Barešová, Daniela Kolářová, Eliska Nezvalová, Jan Pohan, Jaromír Nosek, Jiří Čapka, Jirí Novotný, Jitka Smutná, Miroslav Šnajdr, Olga Schmidtová, Petr Štěpánek, Tomáš Valík, Václav Mareš